Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Validation of a classroom management questionnaire for pre and inservice teachers of English
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85061255593
DOI 10.17227/RCE.NUM75-8111
Año 2018
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Classroom management is a permanent concern and challenge for teachers. Good classroom management practices are critical to facilitate effective learning and therefore, researchers are continuously exploring ways to measure this construct from different perspectives. Questionnaires are one of the tools used to gather relevant data. This article presents an approach to the validation of a classroom management questionnaire. To validate this questionnaire, items were assessed by experts in the field through the application of two member checking techniques, namely, Delphi and Fleiss' Kappa that implied a series of changes in some of the items. Finally, a small pilot testing conducted among pre and in-service teachers of English yielded an excellent Cronbach's Alpha, resulting in a highly reliable questionnaire.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 DIAZ-LARENAS, CLAUDIO HERALDO Hombre Universidad de Concepción - Chile
2 González, Georgina Mujer Universidad de Concepción - Chile
3 Jara-Ramírez, Lucas Ignacio Hombre Universidad de Concepción - Chile
4 Muñoz-Parra, Javiera Alejandra Mujer Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Fondo Nacional de Desarrollo Científico, Tecnológico y de Innovación Tecnológica

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study aims at approaching the validation of a cmq using two member-checking techniques (Delphi and Fleiss’ Kappa) and at estimating the cmq internal consistency, using Cronbach’s alpha. This paper is part of the Fondecyt 1150889 research grant, “Las dimensiones cognitivas,

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.