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Augmented Reality and Usability Best Practices: A Systematic Literature Mapping for Educational Videogames
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85061506054
DOI 10.1109/SHIRCON.2018.8592976
Año 2018
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Human-Computer Interaction and technology-aided instruction are beginning to focus on Augmented Reality (AR) path due to its ability to support different approaches for learning and entertainment. This kind of technology facilitates the student's attention by merging the real-world with virtual attributes. This paper presents a systematic mapping study of the use of Augmented Reality within video games and educational purposes.

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Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Chang, Alberto Hombre Pontificia Universidad Católica del Perú - Perú
2 Paz, Freddy Hombre Pontificia Universidad Católica del Perú - Perú
3 Arenas, Juan Jesús Hombre Pontificia Universidad Católica del Perú - Perú
4 Diaz, Jaime Hombre Universidad de La Frontera - Chile

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Financiamiento



Fuente
Universidad de La Frontera

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Agradecimientos



Agradecimiento
The authors would like to thank all the participants involved in the preliminary experiments, especially the members of the "Centro de Estudios de Ingeniería de Software, CEIS", "User Experience & Game Design - Research Group, UXGD" and "HCI, Design, User Experience, Accessibility & Innovation Technologies Group, HCI-DUXAIT". UXGD is a member of the HCI-COLLAB network. Funded by Universidad de La Frontera, Proyecto DI18-0022. HCI-DUXAIT is a research group of the Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP).

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