Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||
| DOI | 10.4206/AUS.2019.N25-08 | ||
| Año | 2019 | ||
| Tipo |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
This article provides updated reflections concerning both the sources of architectural knowledge arising from a research project conducted in the School of Architecture of the Universidad del Bío-Bío and the subsequent creation of the course on the Bases of Architecture, directly informed by the project and the main goal of which was to inquire on the original source of architectural knowledge. Promoted by the phenomenological core idea that dictates that the generation of all knowledge presumes the existence of a study object from where such knowledge can be extracted, the article focuses on the first class cycle based on a progressive phenomenology approach to the different kingdoms that make up our sensory world: the mineral, vegetal, animal and 'humanal' kingdoms. The work provides a critical analysis of the tradition prevalent in learning based on the study of models, reveals the current underlying epistemological uncertainty in the discipline, and offers optional and complementary lines of research.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | ARANEDA-GUTIERREZ, CLAUDIO | Hombre |
Universidad del Bío Bío - Chile
|
| Agradecimiento |
|---|
| 7No es irrelevante comenzar un proceso de proyecto por el estudio del acto (o del usuario) o por el estudio de referentes construidos. No ayuda el hecho de que la literatura sobre el tema sea escasa, de procedencia principalmente chilena y esparcida, siendo Bochers, más un par de cercanos y un grupo de docentes de la UCV, quienes han tratado el problema del acto con cierta profundidad y especificidad. |