Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Learning from practice: A model for integrating sustainable design in architectural education
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85067740694
DOI
Año 2008
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper proposes a model for integrating sustainability concerns in architectural education that derives from the analysis of sustainable design in practice. The methodology was based on five case studies of contemporary architectural practices in Europe that are considered to be leaders in the field of sustainable design. A specific non-domestic sustainable building designed by each practice was chosen as an embedded unit of analysis with the intention of mapping its design process from early stages until completion. The data collection strategies included interviews with architects, engineers and clients; as well as compilation of graphic information including drawings and reports; and observations. The findings of this work resulted in a theoretical model of the design process that suggests that the integration of sustainability crosses over intuitive, analytical and social dimensions of the process. The model for integrating sustainable design in architectural education organises attitudes, explicit knowledge, tacit knowledge and skills around these three dimensions, bringing to light the idea that the base stone of the process is commitment to sustainability that is essential to the development of necessary knowledge and skills.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Trebilcock, Maureen Mujer Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.