Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Gamification of a flipped classroom course: Effects in students' motivation and learning
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85071430771
DOI
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Motivated students are more committed with their learning. Flipped classroom and gamification are two techniques that have shown to be effective to improve motivation of engineering students. Will these effects increase by combining both techniques? A comparative study between two sections of engineering course was carried out: One using a flipped classroom approach (FS) and another using both (GS). Questionnaires were applied in week 3 (T1) and during the final week of the semester (T2) to measure the students' motivation and their assessment of the methodology. At the end of the course the students performed a written exam. The results show no significant differences on students' motivation and learning between sections. This result could be explained to a negligible effect of gamification in flipped classroom courses. Moreover, the fact that GS students consider that they would have better performance with the FS methodology suggest that several instructional changes could have caused an overwhelming effect.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Recabarren, Matiás - Universidad de Los Andes, Chile - Chile
2 Corvalán, Benjamín Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.