Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Clinical simulation: A contribution to teaching and learning in the Obstetrics area La simulación clínica: Un aporte para la enseñanza y aprendizaje en el área de obstetricia
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85071445040
DOI 10.15359/REE.23-2.9
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This descriptive study presents a bibliographic review to determine the contribution of the types of clinical simulation: simulated patient training, role play, and full patient simulators in the learning of midwives and midwives in training. An exhaustive search of this topic was carried out in Scielo and Scopus indexed scientific journals; the Google scholar search engine and PubMed, in the international and national context, were used. The search showed a lack of research on this didactic technique in the area of Obstetrics. The focus of analysis and discussion is learning, in order to specify the value of clinical simulation in the development of generic and professional competences from an experiential, psychocultural and pedagogical perspective. Finally, this study concluded that clinical simulation is necessary to improve the safety and confidence of the students enrolled in the Obstetrics and Child Care programs when facing their professional practices with real patients. Even though the development of different types of learning has been described with the use of this technique, this teaching tool needs to be strengthened in the undergraduate training process, with the teaching staff as a facilitator of learning.

Revista



Revista ISSN
Revista Electronica Educare 1409-4258

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Altamirano-Droguett, Janet Elizabeth Mujer Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.