Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Analyzing Learners' Behavior Beyond the MOOC: An Exploratory Study
Indexado
WoS WOS:000569373500004
Scopus SCOPUS_ID:85072987601
DOI 10.1007/978-3-030-29736-7_4
Año 2019
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Most of literature on massive open online courses (MOOCs) have focused on describing and predicting learner’s behavior with course trace data. However, little is known on the external resources beyond the MOOC they use to shape their learning experience, and how these interactions relate with their success in the course. This paper presents the results of an exploratory study that analyzes data from 572 learners in 4 MOOCs to understand (1) what the learners’ activities beyond the MOOC are, and (2) how they relate with their course performance. We analyzed frequencies of the students’ individual activities in and beyond the MOOC, and the transitions between these activities. Then, we analyzed the time spent on outside the MOOC content as well as the nature of this content. Finally, we predict which transitions better predict final learners’ grades. The results show that we can predict accurately students’ grades of the course using only internal-course fine-grained data of student’s interactions with video-lectures and exams combined with trace data of interactions with content outside the MOOCs. Also, data shows that learners spent 75% of their time on the MOOC, but go frequently to other content, mainly social networking sites, mail boxes and search engines.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
Theoretical Computer Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Pérez-Sanagustín, Mar Mujer Universite Paul Sabatier Toulouse III - Francia
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Univ Paul Sabatier Toulouse III - Francia
Université Toulouse III - Paul Sabatier - Francia
Institut de Recherche en Informatique de Toulouse - Francia
2 Sharma, Kshitij - Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet - Noruega
Norwegian Univ Sci & Technol - Noruega
3 PEREZ-ALVAREZ, RONALD ANTONIO Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universidad de Costa Rica - Costa Rica
UNIV COSTA RICA - Costa Rica
4 MALDONADO-MAHAUAD, JORGE JAVIER Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
University of Cuenca - Ecuador
Univ Cuenca - Ecuador
5 Broisin, Julien Hombre Universite Paul Sabatier Toulouse III - Francia
Univ Paul Sabatier Toulouse III - Francia
Université Toulouse III - Paul Sabatier - Francia
Institut de Recherche en Informatique de Toulouse - Francia
6 Scheffel, M -
7 Broisin, Julien Hombre Universite Paul Sabatier Toulouse III - Francia
Univ Paul Sabatier Toulouse III - Francia
Université Toulouse III - Paul Sabatier - Francia
Institut de Recherche en Informatique de Toulouse - Francia
8 PammerSchindler, V -
9 Ioannou, A -
10 Schneider, J -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Universidad de Costa Rica
DIUC
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
European Commission
Universidad de Cuenca
Fondo Nacional de Desarrollo Científico, Tecnológico y de Innovación Tecnológica
CONICYT Doctorado Nacional
University of Costa Rica (UCR)
LALA Project
CONICYT Doctorado Nacional 2017/21170467
CONICYT Doctorado Nacional 2016/21160081
University of Costa Rica (UCR), CONICYT
commission
project "Analitica del aprendizaje para el estudio de estrategias de aprendizaje autorregulado en un contexto de aprendizaje hibrido" - Direccion de Investigacion de la Universidad de Cuenca (DIUC), Cuenca-Ecuador

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by FONDECYT (11150231), University of Costa Rica (UCR), CONICYT Doctorado Nacional 2017/21170467, and CONICYT Doctorado Nacional 2016/21160081, the project “Analítica del aprendizaje para el estudio de estrategias de aprendizaje autorregulado en un contexto de aprendizaje híbrido-DIUC XVIII 2019 54” financiado por la Dirección de Investigación de la Universidad de Cuenca (DIUC), Cuenca-Ecuador, and the LALA project (grant no. 586120-EPP-1-2017-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP). This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission and the Agency cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
This work was supported by FONDECYT (11150231), University of Costa Rica (UCR), CONICYT Doctorado Nacional 2017/21170467, and CONICYT Doctorado Nacional 2016/21160081, the project "Analitica del aprendizaje para el estudio de estrategias de aprendizaje autorregulado en un contexto de aprendizaje hibrido - DIUC XVIII 2019 54" financiado por la Direccion de Investigacion de la Universidad de Cuenca (DIUC), Cuenca-Ecuador, and the LALA project (grant no. 586120-EPP-1-2017-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP). This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission and the Agency cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.