Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Second opportunity centers in Chile: Are their teachers effective?
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85076582206
DOI 10.1007/S11125-019-09457-X
Año 2022
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of this exploratory study is to determine whether teachers in the national system of Second Opportunity Centers of Chile have characteristics similar to those of effective teachers in similar schools in other countries. A nationally representative sample of teachers in 40 centers completed a self-administered questionnaire describing their background, training, teaching, and assessment strategies. Answers were compared with reports of effective schools for dropouts in other countries. Second Opportunity teachers in Chile appear to have characteristics and use practices much like those reported for teachers in effective schools elsewhere. More definitive statements await direct observation of teaching practices and information about students. The success of alternative schooling for dropouts varies directly with its differentiation to match the student population it serves. To improve effectiveness, future research must generate close-up, fine-grained data describing individual characteristics, teaching practices, and specific student reactions and outcomes.

Revista



Revista ISSN
Prospects 0033-1538

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Espinoza, Oscar Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
2 González, Luis Eduardo Hombre Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación (PIIE) - Chile
3 McGinn, Noel Hombre Harvard University - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.