Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Rural, poor and Mapuche: A window into the power of caring education Ruraux, pauvres et Mapuches: Une fenêtre sur le pouvoir d'une éducation par le soin
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85078909639
DOI 10.24908/ENCOUNTERS.V20I1.13527
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article goes deep into the process of turning around a marginal and precarious school, into one with high quality learning results and an ethos of caring and competence that echoes and celebrates the life, insight and work of Nel Noddings, in particular her 17 years of teaching and leadership in elementary and high schools, and her philosophical work on the ethics of caring and its implications for education. The article gives an account of the context, process and results of the radical transformation of a rural school serving a Mapuche community in the south of Chile, which in 2007 had the worst learning results of the country. A decade later, against all the odds of territorial isolation, socio-economic poverty and cultural distance from the mainstream, the school is consistently achieving results equivalent to the average of upper middle status schools in the main cities of highly urbanized Chile. At the heart of the change is ambitious and effective teaching that both cares and is able to help students substantially grow in terms of their fundamental skills. The article examines the forces and actors involved, the concepts, moral orientation, means and strategies through which they acted, and the time-scale of the project.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
History
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Puga, Rosita Mujer Belen-Educa and Educa Araucanía - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.