Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



English learners’ voices on integrating poetry through a transactional approach in an EFL classroom
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85053037676
SciELO S0716-58112018000100355
DOI 10.29344/0717621X.37.1387
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Abstract This case study examined how a group of EFL learners at a University in Colombia were encouraged to read and discuss several American poems for the first time in their lives through the reading transactional approach. Participants’ reading experience and critical reactions to poetry constituted the core data that were collected through field notes, learners’ artifacts (written essays), and one questionnaire. Data were analyzed through grounded approach and content analysis. Findings revealed that learners first focused on vocabulary and language structures and then on meaning. This research concluded that the incorporation of poetry as content in EFL education can help learners improve their communicative competence and critical reading skills.

Revista



Revista ISSN
Literatura Y Lingüística 0716-5811

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Literature
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
Literature And Literary Theory
SciELO
Linguistics, Letters And Arts

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gómez Rodríguez, Luis Fernando Hombre Universidad Pedagógica Nacional de Colombia - Colombia
1 Rodríguez, Luis Fernando Gómez Hombre Universidad Pedagógica Nacional, Bogota - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
*1 This article is the result of an independent research work entitled “The Inclusion of poetry in an EFL classroom”, conducted in the Language Department at Universidad Pedagógica Nacional de Colombia in 2016. It was sponsored by the researcher’s own resources. The researcher is grateful with the Language Department and the students that participated in this study. **2 Colombian. Holds a Ph.D. in English Studies from Illinois State University, USA and a M. A. in education from Carthage College, USA. He currently teaches North American literature at Universidad Pedagógica Nacional de Colombia. Bogota, Colombia. lfgomez@pedagogica.edu.co

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.