Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The permanence of traditional foundations in school geography and its pedagogical effects
Indexado
WoS WOS:000464215600007
DOI 10.17533/UDEA.UNIPLURI.18.1.07
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose is to explain the pedagogical effects of the permanence of traditional foundations in school geography. In this regard, the historical conditions of the 19th century are assumed, where the transmissive practice of geographical contents was proposed, whose current constancy weakens the formative quality of citizens as actors of the present epoch of changing, paradoxical accent and of significant transformations. This problem determined a bibliographic consultation to structure a reflection on the inclusion of geography science in the school and the reasons for its pedagogical innovation. It concludes by emphasizing that this formative work must assume the immediate reality as its object of study and promote the didactic research to understand the geographical lived with critical and constructive conscience.

Revista



Revista ISSN
Uni Pluriversidad 1657-4249

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Santiago Rivera, Jose Armando Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.