Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Instructional coherence as perceived by prospective mathematics teachers: A case study in Chilean universities
Indexado
WoS WOS:000466853904026
DOI
Año 2015
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



One of the notions that future Chilean teachers hold about their educators is the lack of coherence between the latter's instructional practices and the ways in which they are expected to teach mathematics in school. Upon this basis, we sought to characterize the Instructional Coherence of teacher educators, and particularly the way in which it is perceived by students. By applying a questionnaire to prospective teachers from two Chilean universities, focused on their teaching models, the relevance of replicating certain instructional practices in the school classroom, and the types of modelling observed in their educators, we were able to establish that coherence is perceived when prospective teachers notice, in the practices of their teacher educators, the characteristics of the teaching model that they themselves profess.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rojas, Francisco Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Chandia, Eugenio Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Krainer, K -
4 Vondrova, N -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Pontificia Universidad Catolica de Chile's Research Department

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This article is part of the research project "Estudio de las Practicas Instruccionales del Formador de Profesores de Matematica de Educacion Media: Construccion de Indicadores de Coherencia" [Study of the Instructional Practices of Secondary School Mathematics Teacher Educators: Construction of Coherence Indicators] (VRI INICIO 23/2013), funded by Pontificia Universidad Catolica de Chile's Research Department.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.