Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Incorporating mathematical problem solving in the Chilean school curriculum
Indexado
WoS WOS:000467053304117
DOI
Año 2017
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Problem solving is one of the skills that is expected to develop in children who learn mathematics. To do this, school mathematics curriculum worldwide has incorporated this skill for teachers to promote it in classrooms. Though research results show what should be made, these have been parceled and make difficult an effective incorporation of the skill, its promotion and students' learning in schools. Therefore, the following work presents a professional development strategy that incorporate diverse research results related to the promotion of problem solving in math class. This allows to achieve a professional development complex system whose main axis is the school teacher.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Chandia, Eugenio Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Luz Montes, Maria Mujer SIP - Chile
3 Dooley, T -
4 Gueudet, G -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.