Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Socially Shared Regulation of Learning and Quality of Talk: Age Differences in Collaborative Group Work in Classroom Contexts
Indexado
WoS WOS:000468588900002
Scopus SCOPUS_ID:85056354945
DOI 10.1002/CAD.20261
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Collaborative group work has been recognized as a way of fostering the development of metacognition and self- regulation. Moreover, it has been claimed that these regulatory processes have an interpersonal level in which the regulation of the activity is shared with others (Iiskala et al., 2004). There has also been a considerable body of research on talk within small groups in the classroom. This approach has built a considerable amount of research, given the demonstrated effect of certain types of talk on academic learning. However, very few studies look at both aspects of collaboration Mercer, 2013). The present research aims to investigate the relationship between socially shared regulation of learning SSRL) and type of talk. Two hundred and thirty- one groups of three students were videotaped solving a problem in collaboration. Videos were analyzed qualifying exploratory talk and two dimensions of SSRL: metacognitive regulation and symmetry and reciprocity. Results show that the dimensions of SSRL and quality of talk correlate significantly when the whole sample is considered. However, when the sample is segmented by age, differential patterns start to emerge. Theoretical, methodological, and practical implications are discussed. (c) 2018 Wiley Periodicals, Inc.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sociology
Psychology, Development
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Grau, Valeska Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Undergrad Program Psychol - Chile
MIDE UC Measurement Ctr - Chile
University of Cambridge - Reino Unido
2 Lorca, Amaya Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 ARAYA-RAMIREZ, CAROLINA SUSANA Mujer Metafora Ctr - Chile
4 Urrutia, Sofia Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 Rios, Dominga Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Escolar Educ Innovat Project - Chile
6 Montagna, Pietro Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
UCL - Reino Unido
Inst Psiquiatr Dr Jose Horwitz Barak - Chile
University College London - Reino Unido
7 Ibaceta, Miguel Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
8 Grau, Valeska Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Undergrad Program Psychol - Chile
MIDE UC Measurement Ctr - Chile
University of Cambridge - Reino Unido
9 Whitebread, D -
10 Grigorenko, EL -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CONICYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was funded by CONICYT through Fondecyt Project No. 11130500.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.