Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The Effect of Peer-Group Argumentative Dialogue on Delayed Gains in Scientific Content Knowledge
Indexado
WoS WOS:000468588900004
Scopus SCOPUS_ID:85055704320
DOI 10.1002/CAD.20263
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Experimental evidence has shown the effect of peer-group argumentation on scientific concept development. However, questions regarding how and why it happens remain. The aim of this study is to contribute, with experimental evidence gathered in naturalistic settings (classrooms), to the understanding of the relationship between peer-group argumentation and content knowledge learning, exploring the role that individual argumentative skills play. In total, sixty-one fourth-grade students (aged 9-10 years) participated in the study (thirty-nine female). One teacher was invited to teach a thematic unit (Forces), with lesson plans especially developed to foster argumentation in the classroom. The second teacher taught as usual. Students' conceptual understanding and argumentative skills were evaluated individually, both before and after the lessons. Although there were no differences in the immediate post-test scores between groups (after controlling for pre-test), the intervention group showed significantly higher scores in delayed post-tests. Regression analyses showed that the ratio of argumentative utterances per minute of group work predicted students' scores in delayed post-test disciplinary content knowledge after controlling for initial levels of learning. Argumentation skill gains did not impact learning, but initial levels of argumentation skills predicted delayed scientific content knowledge post-test. (c) 2018 Wiley Periodicals, Inc.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sociology
Psychology, Development
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 LARRAIN-SUTIL, ANTONIA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
Faculty of Psychology - Chile
University Alberto Hurtado - Chile
2 FREIRE-DE LA JARA, PAULINA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
Faculty of Psychology - Chile
University Alberto Hurtado - Chile
3 Grau, Valeska Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 LOPEZ-STEWART, PATRICIA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
Faculty of Education - Chile
University Alberto Hurtado - Chile
5 Salvat, Ignacia Mujer Universidad Alberto Hurtado - España
University Alberto Hurtado - Chile
6 Silva, Maximiliano Hombre Universidad Alberto Hurtado - España
University Alberto Hurtado - Chile
7 Gastellu, Vicente Hombre Universidad Alberto Hurtado - España
University Alberto Hurtado - Chile
8 Grau, Valeska Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
9 Whitebread, D -
10 Grigorenko, EL -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 10.0 %
Citas No-identificadas: 90.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 10.0 %
Citas No-identificadas: 90.0 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Fondo de Desarrollo Cientifico y Tecnologico de Chile (FONDECYT)
Fondo de Desarrollo Cientifico y Tecnologico de Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by Fondo de Desarrollo Científico y Tecnológico de Chile (FONDECYT), under Grant nos. 1140995, 1170431, and 11130500.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.