Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Segmenting Brands' Social Network Site (Sns) Consumers: A Four-Country Study
Indexado
WoS WOS:000469934900003
Scopus SCOPUS_ID:85047914186
DOI 10.1080/08961530.2018.1475273
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Since consumers are increasing their participation in social network sites (SNSs), more companies and brands are using SNSs to strategically communicate with consumers. This study investigates how brands' social network site (SNS) consumers can be segmented to identify the consumer segments that will be most responsive to marketing communications through brands SNSs. Data were collected through an online survey applied in four different countries: Australia, Chile, South Africa and Spain, with a final sample of 1025 respondents. Segments were determined through Two-Step cluster analyses and one-way ANOVAs. Four clusters emerged in the full data set: Social Seekers, Social Satellites, Social Fringe and Disinterested and validated in the four countries. A fifth segment, Social Tourists emerged in the South Africa data. Implications for marketers and practitioners are discussed.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Business
Scopus
Marketing
Management Information Systems
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Andrews, Lynda Mujer Queensland Univ Technol - Australia
Queensland University of Technology QUT - Australia
QUT Business School - Australia
2 BIANCHI-MONASTERIO, CONSTANZA CAROLINA Mujer Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
3 Wiese, Melanie Mujer Univ Pretoria - República de Sudáfrica
Universiteit van Pretoria - República de Sudáfrica
University of Pretoria - República de Sudáfrica
4 Cuneo, Andres Hombre Univ Ramon Llull - España
ESADE - España
Universitat Ramon Llull, ESADE - España
5 Hasan, Syed Fazal E. Hombre Univ New England - Australia
University of New England Australia - Australia
5 Fazal E. Hasan, Syed Hombre University of New England Australia - Australia
Univ New England - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.