Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



THE RECENT TRAJECTORY OF EDUCATION OF YOUNG AND ADULT PEOPLE IN CHILE: INFERENCE FROM A COMPARATIVE STUDY
Indexado
WoS WOS:000470090300020
DOI 10.5585/ECCOS.N48.8396
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article is a fragment of a larger study on Teacher Training for Education of Youth and Adults (EPJA) in Brazil and Chile: A Comparative Study between the Region of Valparaiso and the State of Bahia, defended as a thesis in the course of a Latin American doctorate in education, public policies and teaching preffesorship of the Federal University of Minas Gerais. In this text, we limit ourselves to presenting the data that we produced during the doctoral training period. Considering that academic research on EPJA in Chile is incipiente and maintains a direct relationship with the low relevance that this modality of education has been treated as State Policy, the study made it possible to systematize the information that was submitted for analysis, interpretation and comparison from the methodological perspective of comparative education, making it possible to present a panoramic approach on the recent trajectory of EPJA in the country, reflecting on its conception, purpose and insertion within the framework of its educational policy. We show that the certification perspective of the EPJA in Chile follows the ideological bases of the neoliberal politics assumed by the State, leading to the belief that the modality should comply only with the purpose of integrating its subjects into the world of work and guarantee employability.

Revista



Revista ISSN
Eccos Revista Cientifica 1517-1949

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cunha Junior, Adenilson Souza - Univ Estadual Sudoeste Bahia - Brasil
2 Gomes Soares, Leoncio Jose Hombre Univ Fed Minas Gerais - Brasil
3 Acuna Collado, Violeta Rosa Mujer Universidad de Playa Ancha - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.