Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.2518 | ||||
| Año | 2019 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
The results of the research related to the learning process of the derivative notion show that its understanding is very complex and that only a significant number of students acquire a partial comprehension of the concept. In this context, this research presents an exploratory/confirmatory analysis in which we identify and characterize, through mixed analysis methods, the different sub-levels of development of the derivative schema that university students previously instructed in Differential Calculus managed to reach. The results show how useful these methods are in this study, since they made it possible to identify the 9 sub-levels of development and to characterize 5 of them according to the dominant variables and their associated mathematical elements.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | FUENTEALBA-AGUILERA, CLAUDIO EDUARDO | Hombre |
Universidad Austral de Chile - Chile
|
| 2 | Badillo, Edelmira | Mujer |
UNIV AUTONOMA BARCELONA - España
Universitat Autònoma de Barcelona - España |
| 3 | Sanchez-Matamoros, Gloria | Mujer |
Universidad de Sevilla - España
University of Seville - España Univ Seville - España |
| Fuente |
|---|
| Ministerio de Economía y Competitividad |
| Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico |
| Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
| Agradecimiento |
|---|
| Este trabajo fue parcialmente financiado por los Proyectos EDU2014-54526-R, EDU2015-65378-P, EDU2016-81994-REDT y EDU2017-87411-R (Ministerio de Economía y Competitividad), por SGR-2017-101 (GIPEAM, AGAUR), la Facultad de Ciencias de la Ingeniería de la UACh y el pro-yecto Fondecyt 11180899. |