Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



INTEGRAL EDUCATION AND THE NEW CURRICULAR BASES
Indexado
WoS WOS:000505612500001
DOI
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Throughout the educational reforms that our country has had, it has tried to establish coherence between the contents and the formation of values and aptitudes in the students. However, these claims have been relegated by the measurement system that our educational model has and which results in standardized tests that attempt to measure the level of achievement of curricular content. The ongoing reform apparently offers us the opportunity to develop a comprehensive education from an innovative and attentive perspective to the needs of our country reality, but questions arise about its real application and the relationship with the current measurement system, which is presented then as a threat to the new Curriculum Bases and their future projections.

Disciplinas de Investigación



WOS
Area Studies
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Farias Cardenas, Nadia Mujer Universidad de Playa Ancha - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.