Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Tuning in the Initial Training of Teachers. A View from Chile
Indexado
WoS WOS:000506226900006
Scopus SCOPUS_ID:85083253578
DOI 10.24320/REDIE.2019.21.E39.2113
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Initial teacher training sets an area of particular interest for research in Chile, as it has promoted a policy known as Mecesup aimed at renewing tertiary education in two ways, one that links resource allocation with performance results, and another, linking training with learning outcomes and demonstration of skills attuned to the world. In this context, the main objective is to determine the harmony product of the curricular renovation between elementary teaching study plans with and without Mecesup program, as organized general and specific skills in design. In terms of methodology, three case studies located in the south central part of the country are built, and through an informed research of the study plans of the teaching programmes relations among the three cases were established. We conclude that there is no harmony between the teaching programmes studied regardless of having or not having Mecesup project.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 FERRADA-TORRES, DONATILA ISABEL - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.