Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Context, characteristics, achievements and difficulties: Considering the interior of curriculum development in teaching practice in the subsector of physical education in middle school?
Indexado
WoS WOS:000471221900003
DOI
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Here are presented several discussions relating to results drawn from a investigation, which is called "Study of processes for Curriculo Development in the subsector of Physical Education in the secondary schools" from a reflexive point of view, in order to obtain consistent interpretation according to the objectives and interpreted in this investigation, which refer to the characterization of the Educational Context, identification of achievements, characteristics, and difficulties in the Curriculum Development and finally the interpretation of teachers before making decisions against the Curriculum Development.

Revista



Revista ISSN
Foro Educacional 0717-2710

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cisternas Villalobos, Constanza Mujer Escuela Educ Ciencias Movimiento & Deportes - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.