Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The Difficult Process in Chile: Redefining the Rules of the Game for Subsidized Private Education
Indexado
WoS WOS:000510211700005
DOI 10.1163/9789004413375_004
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of this article is to describe and analyze the origin of the 'Inclusion Law' and the first steps of its implementation, a vital component of the educational reform in Chile since 2014. It has modified the relationship of the state to private instruction, establishing free education in all schools, ending discrimination in student selection, as well as terminating profits (lucro) from schools receiving public resources. Within this framework, this article first describes the context of the development of this law. Second, it systematizes the evidence (scarce but illustrative) that is available about the first steps of its implementation. And third, explores the challenges facing this policy and the necessary support to improve Chilean educational quality and equity. From comparative and normative perspectives this analysis shows that the Inclusion Law helps in three areas-treating quality education as a right for all; eliminating the differences that played against public school; and potentially decreasing socio-educational segregation. The principal challenges facing this legislation in the coming years is the capacity to consolidate it as policy and above all to transform it-through the social action of educational communities-into an opportunity for more and better learning in Chilean educational schools.

Revista



Revista ISSN
2214-9880

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Munoz Stuardo, Gonzalo Hombre Universidad Diego Portales - Chile
Ministerio de Educacion - Chile
Fdn Chile - Chile
Qual Agcy Educ - Chile
2 Weinstein Cayuela, Jose Hombre Universidad Diego Portales - Chile
Universidad de Chile - Chile
3 Ornelas, C -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.