Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.2506 | ||||
| Año | 2019 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
In this article we report how an approach was promoted from the pre-formal to the formal stage regarding the students' way of justifying mathematical reasoning. We implemented an activity based on the ACODESA teaching method to create a sociocultural environment in the mathematics class and to promote social interactions between the students. We present the case of a learner who changed his way of justifying after exchanging ideas and discussing with peers during the analysis of the justifications generated by each of them.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Bustos Rubilar, Alvaro Sebastian | Hombre |
Universidad de Valparaíso - Chile
|
| 1 | Rubilar, Álvaro Sebastián Bustos | Hombre |
Universidad de Valparaíso - Chile
|
| 2 | Zubieta Badillo, Gonzalo | Hombre |
CINVESTAV - México
Centro de Investigación y de Estudios Avanzados - México Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional - México |
| 2 | Badillo, Gonzalo Zubieta | Hombre |
Centro de Investigación y de Estudios Avanzados - México
CINVESTAV - México Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional - México |