Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Exploring the causes of the drop in intellectual curiosity during teacher education in chile Explorando las causas del descenso en la curiosidad intelectual durante la formación docente en chile
Indexado
WoS WOS:000514808800002
Scopus SCOPUS_ID:85079674742
DOI 10.4471/REMIE.2020.4898
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Recent research shows significant motivational changes during teacher training including a significant drop in the intellectual curiosity of teachers in training. Given the relevance of this observation and its possible impact on the quality of the training of future teachers, this study aims to describe and analyze student-attributed caused to declined intellectual curiosity during initial teacher training. From a general sample of future primary teacher (n=295) who were evaluated across motivational variables, students who showed a significant drop in this variable were selected for interview (posttest-pretest delta >=-1z). Students were interviewed in depth (n=10) to explore possible causes behind motivational decline. Causes attributed to low motivation focus on factors within teacher training: expectations/reality discrepancy, low-demanding or non-challenging environments, and technical conceptions of the teaching profession. Self-reported attributions to reasons behind declining motivation are consistent with previous studies. A generalized perception of low quality, lack of challenge, and the eminently technical character of the profession conspire against student commitment to solid academic formation. Given that intellectual curiosity is key in learning and can provide teachers the opportunity to model the desire to learn in their students, widespread perception of low quality and demand is a wake-up call for training institutions.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sociology And Political Science
Education
Developmental And Educational Psychology
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lobos, Constanza Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
University Alberto Hurtado - Chile
2 Muñoz, Carla Mujer Universidad Católica del Maule - Chile
3 VALENZUELA-CARRENO, JORGE Hombre Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.