Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Repercussions of the “sport to break barriers” program in attitudes toward immigration in Andalusian high school students Repercusiones del programa “sport to break barriers” en las actitudes hacia la inmigración en estudiantes de secundaria andaluces
Indexado
WoS WOS:000519244300011
Scopus SCOPUS_ID:85086317369
DOI 10.12800/CCD.V15I43.1403
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The main objective of this study was to assess the effectiveness of an intervention program for the primary prevention of negative attitudes towards immigration and the promotion of favorable attitudes towards outsiders. At the end, it analyzed the repercussions of the intervention. In the study, participated 98 students (43 boys and 55 girls) with an average age of 13.15 years (+/- 1.12). A pre-experimental design of a single group was used with pre-test and post-test measurements. The five-week intervention started with a phase of awareness about the migratory phenomenon and, on a second phase, it was proposed to develop an initiative of social impact, which culminated in the preparation and implementation of the event "Project for Peace", a meeting space between different educational centers, clubs and one NGO. In the preparations, cooperative learning projects were developed through original didactic resources. Initial results showed a prevalence of favorable attitudes about adverse beliefs. Among the favorable arguments shined the cultural discourse and the main prejudice was the economic consequences. After the intervention proposed by this study, was clearly noted an improvement of the positive attitudes. The main changes refer to the economic-labor dimension. No differences were found in the negative scale, confirming the tendency to stability of prejudices. It is of interest to enrich the curriculum with transformative experiences towards an educational change that transcends the academic level and brings benefits in the social field.

Revista



Revista ISSN
Cultura, Ciencia Y Deporte 1696-5043

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Hospitality, Leisure, Sport & Tourism
Scopus
Cultural Studies
Health (Social Science)
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lamoneda, Javier Hombre UNIV GRANADA - España
Universidad de Granada - España
2 Martínez-Angulo, Carolina Mujer Universidad de Los Lagos - Chile
Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Carter-Thuillier, Bastian Hombre Universidad de Los Lagos - Chile
Universidad Católica de Temuco - Chile
3 Lopez-Pastor, Victor Hombre UNIV VALLADOLID - España
Universidad de Valladolid - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.