Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Construction and validation of an instrument for assessing the quality of the training of teachers of physical education in Chile
Indexado
WoS WOS:000519562000046
DOI
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The lack of instruments to establish the quality of training given to the students of the career of pedagogy in physical education, starting from the determination of strengths and weaknesses, before the exit, associated to the knowledge of the curricular bases and Plans and programs of the subject of physical education and health, of the Ministry of Education of Chile, limits one way or another to introduce remedial in advance. This is a descriptive, projective transversal study, contemplated the determination of elaboration protocols (consultation of national experts (n = 8) and international (n = 6)) With respect to formal, methodological aspects and selection of items by dimension (expression, didactics, management, training, sports, recreation, health and first aid). In their validation participated students of the last year of the race. The sample n = 214, n = 133 men and n = 81 women, of six higher education institutions. The results make it possible to determine that the instrument in its first version of 90 items presents an internal consistency of. 756, an average rate of adequate difficulty of 0.54, an average rate of good discrimination of 0.35 and a coefficient of discrimination Regular 0.21. made the corresponding corrections from the evidence, a final version of the instrument was configured with 70 items, whose psychometric characterization has an internal consistency of. 778, an average adequate difficulty rate of 0.59, an index An average of 0.39 high discrimination and a good discrimination coefficient of 0.25, which makes it possible to point out that the test is suitable for measuring knowledge acquisition in the training process.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez Orb, Marcelo Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
2 Molina Sotomayor, Edgardo Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
3 Ferreira Urzua, Mariela Mujer Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
4 Leiva Contardo, Roberto Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
5 Martinez Salazar, Cristian Hombre Universidad de La Frontera - Chile
6 Trujillo Galindo, Hector Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
7 Lobos Gonzalez, Manuel Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
8 BELTRAN-GONZALEZ, ANA ROSA Mujer Universidad de Antofagasta - Chile
9 Vargas-Vitoria, Rodrigo Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
10 Flandez-Valderrama, Jorge Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
11 Negron Molina, M. Hombre Universidad de Los Lagos - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.