Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The economics of automated public transport: Effects on operator cost, travel time, fare and subsidy
Indexado
WoS WOS:000519920500004
Scopus SCOPUS_ID:85076842121
DOI 10.1016/J.ECOTRA.2019.100151
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



It is currently unknown in which city environments, automated vehicles could be deployed at reasonable speeds, given safety concerns. We analytically and numerically assess the impact of automation for optimal vehicle size, service frequency, fare, subsidy and degree of economies of scale, by developing a model that is applied for electric vehicles, with data from Chile and Germany, taken as illustrative examples of developed and developing countries. Automation scenarios include cases with partial driving cost savings and reduced running speed for automated vehicles. We find that a potential reduction in vehicle operating cost due to automation benefits operators, through a reduction of operator costs, and also benefits public transport users, through a reduction on waiting times and on the optimal fare per trip. The optimal subsidy per trip is also reduced. The benefits of vehicle automation are greater in countries where drivers' salaries are larger.

Revista



Revista ISSN
Economics Of Transportation 2212-0122

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Economics
Transportation
Scopus
Economics, Econometrics And Finance (Miscellaneous)
Transportation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 TIRACHINI-HERNANDEZ, ALEJANDRO ANDRES Hombre Universidad de Chile - Chile
Instituto Sistemas Complejos de Ingeniería - Chile
TECH UNIV MUNICH - Alemania
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt, Technische Universität München - Alemania
Technische Universität München - Alemania
2 Antoniou, Constantinos - TECH UNIV MUNICH - Alemania
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt, Technische Universität München - Alemania
Technische Universität München - Alemania

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 6.78 %
Citas No-identificadas: 93.22 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 6.78 %
Citas No-identificadas: 93.22 %

Financiamiento



Fuente
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Deutsche Forschungsgemeinschaft
Conicyt Chile
German Research Foundation DFG
Technische Universität München
LAET
Urban Planning and Economics Laboratory

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This paper was written while the first author was August-Wilhelm Scheer Visiting Professor at the Technical University of Munich. The research presented in this paper is supported by the German Research Foundation DFG (D-Vanpool Project, Grant 392047120 ) and by CONICYT Chile (Grant PIA/BASAL AFB180003 ). We thank comments from workshop attendees at the Technical University of Munich, Germany, and at the Transport, Urban Planning and Economics Laboratory (LAET) in Lyon, France. The comments of two anonymous referees have helped us to improve the final presentation of the paper. Appendix

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.