Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



LEARNING AND VALUE FORMATION IN TEACHING BY PEER TUTORING
Indexado
WoS WOS:000471824100005
DOI 10.19053/22160159.V10.N22.2019.8796
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The teaching-learning process requires the active participation of students throughout different stages of their academic work and their ability to adapt to the system requirements. In the face of these challenges, educational institutions promote the use of different pedagogical strategies. Peer tutoring is one of these strategies, which is based on collaborative working between tutors and tutees. In this context, the present article seeks to describe ten tutors' perception concerning the implementation of a peer tutoring program at a University in the Bio Bio Region in Chile, and to identify the strategies implemented to support low-performing students. On the basis of a qualitative method, the results of the research visualize the evaluation carried out by tutors regarding the program participants' skills and values which can be enhanced, including solidarity, empathy, the ability to give relevant advice to the tutees, strengthening of knowledge in a bidirectional way, tutors' mastery of subject matter and their practice as future teachers.

Revista



Revista ISSN
Praxis & Saber 2216-0159

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Benoit Rios, Claudine Glenda Mujer Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
2 Castro Caceres, Ricardo Andres Hombre Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
3 Jaramillo Azema, Cristian Alonso Hombre Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.