Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Use Of ICT To Promote And Analyze Argumentative And Metacognitive Processes In Higher Education
Indexado
WoS WOS:000525516700160
Scopus SCOPUS_ID:85075427050
DOI 10.1145/3362789.3362927
Año 2019
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The main objectives of the research is to explain and analyze the processes of argumentation and metacognitive thinking that activate university students when they undergo a process of systematic discussion to solve a problem and evaluate the effectiveness of the software Digalo2 for the development of argumentative and metacognitive competences. The research has characteristics of a mixed study, qualitative predominant method (Cuanti + CUALI). Through a quantitative methodology, instruments of measurement of the aforementioned competences will be applied and statistical analysis will be carried out. Through the qualitative methodology, the development process of the aforementioned skills will be analyzed from each student's individual self-records and the argumentative discussions of the student teams. The original study corresponding to the Doctoral Thesis used a sample of 250 students distributed in 6 courses who study the subject, ICT in Education from the Education Department of the University of Salamanca. However, for the purposes of this paper, the results of a single course consisting of 56 students will be presented. The main results are the characterization of the sample in terms of their argumentative, motivational and learning strategies, showing an average level reached. Likewise, it was possible to carry out within the framework of a curriculum subject to pedagogical activity supported by software and oriented towards the development of argumentative and metacognitive skills.

Revista



Revista ISSN
978-1-4503-7191-9

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 MacCann-Alfaro, Nancy Mujer Universidad de Atacama - Chile
2 Garcia-Valcarcel, Ana - Univ Salamanca - España
Universidad de Salamanca - España
3 Morales-Morga, Erla Mariela Mujer Univ Salamanca - España
Universidad de Salamanca - España
4 Gonzalez, MAC -
5 Sedano, FJR -
6 Llamas, CF -
7 GarciaPenalvo, FJ -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.