Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Pedagogical and Epistemic Knowledge in Special Education and its Migratory Challenge Towards Inclusive Education
Indexado
WoS WOS:000525753700001
DOI 10.20511/PYR2020.V8NSPE1.491
Año 2020
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of this article of reflection is to share ideas of the comprehensive framework in the pedagogical and epistemic knowledge of Special Education. What it allows, to address the constructions facing the paradigmatic shift of migration towards an Inclusive Education that from the XX century takes a leading character in the pedagogical knowledge of Latin American education. Among the discourses that Inclusive Education involves, there is equality of opportunities, with evident epistemological gaps within pedagogical knowledge, generating hybrid and incoherent subtleties referring to the challenges and dilemmas that the inclusion of students in traditional educational systems tends to. These paradigmatic and epistemological dilemmas that surround this migration of a traditional knowledge in Special Education, is the reason for critical analysis, which is bearable to problematize the inconsistencies that are being generated as a result of the re-signification of a pedagogy, that from its Early considered an education under normalization processes, with exclusionary and even tendencies and that currently presents transforming ideas, on an approach in evolution that seeks an episteme based on Inclusive Education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vasquez-Burgos, Karina R. Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
2 Sobarzo-Ruiz, Rodrigo A. Hombre Universidad Adventista de Chile - Chile
3 Mansilla-Sepulveda, J. Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
4 Leiva-Moreno, German Hombre Univ Amer - Chile
5 Monteverde-Sanchez, Alessandro Hombre Universidad de Playa Ancha - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.