Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Polysyllabic shortening in Spanish-English bilingual children
Indexado
WoS WOS:000527153100018
Scopus SCOPUS_ID:85065659837
DOI 10.1177/1367006919846426
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Polysyllabic shortening might be a universal feature of speech that results from universal phonetic constraints. For the bilingual children, greater use of polysyllabic shortening in Spanish than English may be related to better Spanish than English articulatory control.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gibson, Todd A. Hombre Louisiana State Univ - Estados Unidos
Louisiana State University - Estados Unidos
2 Bernales, Carolina Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Louisiana State University
Louisiana Board of Regents
Humanities and Social Sciences Summer Research Fellowship from Louisiana State University

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This research was supported in part by a Humanities and Social Sciences Summer Research Fellowship from Louisiana State University and the Louisiana Board of Regents (Grant (LEQSF(2014-18)-RD-A-0).
The authors wish to thank Paola Flores for her assistance in data collection. Special thanks to Lauren Aiello. The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This research was supported in part by a Humanities and Social Sciences Summer Research Fellowship from Louisiana State University and the Louisiana Board of Regents (Grant (LEQSF(2014-18)-RD-A-0).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.