Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



CLASSROOM MANAGEMENT IN LARGE HIGHER EDUCATION COURSES: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES
Indexado
WoS WOS:000531474303033
DOI
Año 2018
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Large groups activities are an undeniable reality of higher education institutions these days. They can be difficult to manage since they imply particular challenges that are not seen in smaller groups of students, however, they allow the development of significant learning experiences. In the research project entitled "What do the best university professors do in large courses? A multi-case study", 50 professors from 8 Chilean universities were identified as the best professors of those institutions. Each one of them was interviewed to identified their perceptions regarding perceived opportunities and challenges when managing large group activities. The results showed that professors identify 5 main challenges: communication, collaborative teacher work, integration of ITCs, promoting peer instruction and peer evaluation, and learning creating environments. In addition, they identify opportunities to improve, such as: student diversity, cooperation, autonomy and proactivity. Important elements that could benefit the educational process.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 JEREZ-RIVEROS, OSCAR ALFONSO Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Ortiz, Camila Mujer Universidad de Chile - Chile
3 MADARIAGA-GATICA, JUAN ANDRES Hombre Universidad de Chile - Chile
4 HENRIQUEZ-CHAPARRO, FERNANDO ANTONIO Hombre Universidad de Chile - Chile
5 Chova, LG -
6 Martinez, AL -
7 Torres, IC -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
National Commission of Science and Technology (CONICYT) of the Chilean Ministry of Education

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
LThis paper was supported by the National Commission of Science and Technology (CONICYT) of the Chilean Ministry of Education, under Grant no 11150794.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.