Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A Critical Review of Students' and Teachers' Understandings of Nature of Science
Indexado
WoS WOS:000472937500002
Scopus SCOPUS_ID:85068176882
DOI 10.1007/S11191-019-00051-3
Año 2019
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



There is widespread agreement that an adequate understanding of the nature of science (NOS) is a critical component of scientific literacy and a major goal in science education. However, we still do not know many specific details regarding how students and teachers learn particular aspects of NOS and what are the most important feature traits of instruction. In this context, the main objective of this review is to analyze articles from nine main science education journals that consider the teaching of NOS to K-12 students, pre-service, and in-service science teachers in search of patterns in teaching and learning NOS. After reviewing 52 studies in nine journals that included data regarding participants' views of NOS before and after an intervention, the main findings were as follows: (1) some aspects of NOS (empirical basis, observation and inference, and creativity) are easier to learn than others (tentativeness, theory and law, and social and cultural embeddedness), and subjective aspects of NOS and the scientific method seemed to be difficult for participants to understand; (2) the interventions most frequently lasted 5 to 8weeks for students, one semester for pre-service teachers, and 1year for experienced teachers; and (3) most of the interventions incorporated both decontextualized and contextualized activities. Given the substantial diversity in the methods and intervention designs used and the variables studied, it was not possible to infer a pattern of more-effective NOS teaching strategies from the reviewed studies. Future investigation should focus on (a) disentangling whether a difference exists between the easy and difficult aspects of learning NOS and formulating a theoretical explanation for distinguishing the two types of aspects and (b) assessing the effectiveness of different kinds of courses (e.g., history of science, NOS or informal) and strategies (e.g., hands-on vs. drama activities; SSI vs. HOS).

Revista



Revista ISSN
Science & Education 0926-7220

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
History & Philosophy Of Science
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cofre, Hernan Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Nunez, Paola Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Santibanez-Gomez, David P. Hombre Universidad Católica Silva Henríquez - Chile
4 PAVEZ, JOSE MANUEL Hombre Univ Georgia - Estados Unidos
The University of Georgia - Estados Unidos
University of Georgia - Estados Unidos
5 VALENCIA-NARBONA, MARTINA Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
6 VERGARA-DIAZ, CLAUDIA ANDREA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
University Alberto Hurtado - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 2.04 %
Citas No-identificadas: 97.96 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 2.04 %
Citas No-identificadas: 97.96 %

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.