Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Survey data of English teachers' beliefs about second language instruction in Chile
Indexado
WoS WOS:000501988200159
Scopus SCOPUS_ID:85074131769
DOI 10.1016/J.DIB.2019.104702
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The data derives from a survey collected from 543 school-level teachers of English in Chile. The survey was originally distributed to 5435 teachers. The survey was developed with an aim of exploring teachers' beliefs about how second language grammar should be taught. The survey consisted of 50 items in total, in four sections: (a) background information (10 items), (b) beliefs regarding L2 learning and teaching (9 items), (c) beliefs regarding grammar instruction (23 items), and (d) classroom realities (8 items). Except for the background information section, the items took the form of a 6-point Likert scale. The entire dataset is included in an Excel file (.xlsx). The entire questionnaire is included as a supplementary file. The data is connected to the theoretical models proposed in [1]. In [1], those models were proposed based on descriptive statistics (e.g., agreement/disagreement rates) and focus-group interview data. Subsequently, in the current paper, the data was submitted to structural equation modelling to explain the theoretical models. Then, the data is visually depicted with figures created via AMOS. (C) 2019 The Authors. Published by Elsevier Inc.

Revista



Revista ISSN
Data In Brief 2352-3409

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Multidisciplinary Sciences
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sato, Masatoshi Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 OYANEDEL-SEPULVEDA, JUAN CARLOS Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CONICYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Ministry of Education of the People's Republic of China
Ministry of Education of Chile
Comision Nacional de Investigacion Cientifica y Tecnologica CONICYT: (the Ministry of Education of Chile) under the Fondo National de Desarrollo Cientifico y Tecnologico FONDECYT

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Comision Nacional de Investigacion Cientifica y Tecnologica CONICYT: (the Ministry of Education of Chile) under the Fondo National de Desarrollo Cientifico y Tecnologico FONDECYT: (grant number 1160838; 1181533), awarded to the first and second authors, respectively. It is also supported by the CIE 160009 grant from CONICYT.
This work was supported by the Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica CONICYT : (the Ministry of Education of Chile ) under the Fondo National de Desarrollo Científico y Tecnólogico FONDECYT : (grant number 1160838 ; 1181533 ), awarded to the first and second authors, respectively. It is also supported by the CIE 160009 grant from CONICYT.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.