Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Affectivity and Motor Interaction in Popular Motor Games at School
Indexado
WoS WOS:000505068700006
Scopus SCOPUS_ID:85085626389
DOI 10.5672/APUNTS.2014-0983.ES.(2020/1).139.06
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Motor interaction and its sociocultural context are aspects that determine the type of motor game, providing it with specific characteristics that make it different in the Physical Education class. Thus, this motor activity should be studied from the emotional perspective to optimise the educational process. This study aims to identify the affective perception of 5th and 6th year primary school students in popular cooperation and cooperation-opposition games in Physical Education classes. The study used a quantitative approach, involving 70 students (35 boys and 35 girls) aged between 10 and 12 from the province of Alicante. The data were collected using the PANAS (Positive and Negative Affect Schedule) survey validated in Spanish for children and adolescents. The main results indicate that positive affects obtained the highest perception in the two types of popular games studied, whereas negative affects obtained the lowest perception. It is concluded that this type of sociomotor games with sociocultural content allows students to develop social skills in a positive learning environment.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gil-Madrona, Pedro Hombre Univ Castille La Mancha - España
University of Castile-La Mancha - España
University of Castille-La Mancha - España
2 Pascual-Frances, Lorena Mujer Univ Castille La Mancha - España
University of Castile-La Mancha - España
University of Castille-La Mancha - España
3 Jorda-Espi, Andrea Mujer Univ Castille La Mancha - España
University of Castile-La Mancha - España
University of Castille-La Mancha - España
4 Mujica Johnson, Felipe Nicolas Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
5 Fernandez-Revelles, Andres B. Hombre UNIV GRANADA - España
Universidad de Granada - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.