Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Accompaniment of initial training pedagogical practices: A self-study based on the role as a guide teacher
Indexado
WoS WOS:000508019600008
DOI 10.35362/RIE8213660
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the context of my experience as a high school teacher of Biology and Sciences, 5 years ago, and while I was a teacher-in-training, accidentally I became the guide for other future Biology and Sciences teachers. This created some tension in my professional life because it blurred the lines between my role as a classroom teacher and my role as a guide for other teachers-in-training. In this situation, I decided the goal of my research would be to characterize the transformation of my own self-reflective processes through self-study of the role of a mentor and teacher of pedagogical practices in Biology and Sciences. The results show a tension in my identity process with this new role, allowing me to differentiate my role as a classroom teacher, and move forward towards a new identity as a teacher trainer or guide. In addition, it allowed me to understand my own educational practices from a more complex point of view, which allows for the inclusion of triad perspectives, the problematization of theory and classroom experiences, as well as realizing the high impact and influence which personal/family and emotional relations have in the ways one interacts with students and teachers-in-training.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lattanzi, Romina Mujer Universidad Central de Chile - Chile
2 Vanegas-Ortega, Carlos M. Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.