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Influencers, personal branding and political ideology on Twitter
Indexado
WoS WOS:000451503700002
Scopus SCOPUS_ID:85049674762
SciELO S0719-367X2018000100019
DOI 10.7764/CDI.42.1348
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Social media has been a participant of the growth of the role of the influencer as a new model of opinion leader who combines personal branding with a prescriber role, including messages with political content. In this context, this research has applied a content analysis to 790 messages from ten Spanish influencers with a high impact on Twitter. We analyzed in particular the pursued objectives, the topics discussed and the ideological content of the tweets. In this regard, although these messages reflected an ideological-political objective, the discourse is quite moderate, if not de-ideologized.

Revista



Revista ISSN
Cuadernos.Info 0719-3661

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Disciplinas de Investigación



WOS
Communication
Social Sciences, Interdisciplinary
Scopus
Communication
Library And Information Sciences
SciELO
Applied Social Sciences

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
Fernández Gómez, Jorge David Hombre Universidad de Sevilla - España
University of Seville - España
Univ Seville - España
Hernandez-Santaolalla, Victor Hombre Universidad de Sevilla - España
University of Seville - España
Univ Seville - España
Sanz-Marcos, Paloma Mujer Universidad de Sevilla - España
University of Seville - España
Univ Seville - España
1 Fernández Gómez, Jorge David Hombre Universidad de Sevilla - España
University of Seville - España
Univ Seville - España
1 Gómez, Jorge David Fernández Hombre University of Seville - España
2 Hernandez-Santaolalla, Victor Hombre Universidad de Sevilla - España
University of Seville - España
Univ Seville - España
3 Sanz-Marcos, Paloma Mujer Universidad de Sevilla - España
University of Seville - España
Univ Seville - España

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Origen de Citas Identificadas



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Citas Identificadas: 60.0 %
Citas No-identificadas: 40.0 %

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Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 60.0 %
Citas No-identificadas: 40.0 %

Financiamiento



Fuente
Universidad de Sevilla

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Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

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