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| Indexado |
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| DOI | 10.7764/CDI.43.1342 | ||||||
| Año | 2018 | ||||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
This paper aims to characterize the Social Media Live Streaming (SMLS) and its use in the Chilean media through a case study that analyzes the publications in Periscope and Facebook Live of TVN 24 Horas, Teletrece and CNN Chile during the runoff of the 2017 presidential election, using a set of variables with various indicators. The SMLS allows both live streaming and to receive feedback from users. The results mainly reveal a high performance in interactions, the majority use o f newscasts broadcastings and journalistic narratives to guide the content.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| Apablaza-Campos, Alexis | Hombre |
Univ Pompeu Fabra - España
Universitat Pompeu Fabra - España Universitat Pompeu Fabra Barcelona - España |
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| Codina, Lluis | Hombre |
Univ Pompeu Fabra - España
Universitat Pompeu Fabra - España Universitat Pompeu Fabra Barcelona - España |
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| 1 | Apablaza-Campos, Alexis | Hombre |
Univ Pompeu Fabra - España
Universitat Pompeu Fabra - España Universitat Pompeu Fabra Barcelona - España |
| 2 | Codina, Lluis | Hombre |
Univ Pompeu Fabra - España
Universitat Pompeu Fabra - España Universitat Pompeu Fabra Barcelona - España |
| Fuente |
|---|
| Ministerio de Economía y Competitividad (España) |
| Comisión Nacional Científica y Tecnológica de Chile (CONICYT) |
| Consejo Nacional de Innovacion, Ciencia y Tecnologia |
| National Commission for Scientific and Technological Research of Chile |