Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Representations about deciding to major in education from a family discourse and education major perspective
Indexado
WoS WOS:000473346900029
DOI 10.15517/REVEDU.V43I1.28509
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of this article is to understand discourse representation in families and their children who decide to major in Education. This study was conducted among students majoring in Primary School Education at less competitive universities[2]. The combined study, involving two surveys and two case studies based on a sequential and triangulated analysis. The analysis showed that there was no direct relationship between a student's selected major and career social status. Family support of the students who decide to become Education Majors as well as that of the surrounding context tends to be met with apprehension from the start which increases as students move forward in their studies. At the same time, students tend to be strongly driven to study Education based on social commitment and believing that they have a teaching vocation.

Revista



Revista ISSN
Revista Educacion 0379-7082

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gomez, Hector Hombre UNIV BRITISH COLUMBIA - Canadá
2 Castillo, S Mujer Universidad Católica Silva Henríquez - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.