Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The role of inquiry community in school public space
Indexado
WoS WOS:000475445700005
DOI 10.19053/22160159.V10.N23.2019.9693
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



One of the problems of modern society is the intentional abandonment of the community and of the public space. Customized technologies, consumerism, competitiveness and profit-driven private activities have taken over society's shared interest. Education has set the same course, adopting public space practices which are appropriate to particular interests of those groups leading such projects. It is not concerning that community relationships become liquid and nonsensical for people, collectivities and the State itself. Nonetheless: What is the importance of public space in the school? How does inquiry community express itself in childhood's public space? These questions intend to be the unifying thread of a dialog among inquiry community, public space, and childhood. Thereupon, we want to position the inquiry community as a starting point in the building up of free, democratic, broadminded, communal, and supportive citizens who are aware of their social and political role.

Revista



Revista ISSN
Praxis & Saber 2216-0159

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Espinoza Diaz, Carlos Hombre Universidad Alberto Hurtado - Chile
2 Arredondo Ramirez, Carolina Mujer Universidad San Sebastián - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.