Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Comprehension of academic texts written in English:: Relation between level of comprehension achieved and variables involved
Indexado
WoS WOS:000258307600008
Scopus SCOPUS_ID:57749177405
SciELO S0718-09342008000200008
DOI 10.4067/S0718-09342008000200008
Año 2008
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Nowadays, it is considered essential for university students to have psycho-discursive skills that allow them comprehend disciplinary texts successfully. However, as English has become a lingua franca, not only in the fields of international trading and technology development, but also in research and education, in countries where English is not the mother tongue, university students must also develop the ability to comprehend disciplinary texts written in English. Approaching this phenomenon, in this investigation, we examined the process of comprehension carried out by university students when facing disciplinary texts written in English. The students (n= 112) belonged to the Industrial Chemistry program, at Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso, Chile. We focused on the level of comprehension these students achieved when facing a disciplinary text written in English and also on the way that level of comprehension was predicted by the participants' English proficiency level, their degree of insertion in the disciplinary community, and their reading skill. We carried out a correlational study, which showed that the relation between the level of comprehension the students achieved and each of the variables considered does not represent a high positive correlation. However, through the analysis we carried out, we could state that the variable that best predicts the level of comprehension of an academic text written in English corresponds to English proficiency level, followed by degree of insertion in the disciplinary community, and, at the end, reading skill.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Linguistics, Letters And Arts

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Orellana, Romualdo Ibáñez Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 84.62 %
Citas No-identificadas: 15.379999999999995 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 84.62 %
Citas No-identificadas: 15.379999999999995 %

Financiamiento



Fuente
PUCV

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.