Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Concept keyboards in the animation of standard algorithms
Indexado
WoS WOS:000260983100003
Scopus SCOPUS_ID:54949088694
DOI 10.1016/J.JVLC.2007.07.005
Año 2008
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Software visualization and algorithm animation have been tackled almost exclusively from the visual point of view; this means representation and control occur through the visual channel. This approach has its limitations. To achieve better comprehension, we deal with multimodal interfaces that include the extended facilities of interaction together with those of the standard systems for data visualization and algorithm animation. The notion of specific concept keyboards is introduced. As a consequence, modern information and learning systems for algorithm animation are enhanced in such a way that control and interaction take place through appropriate interfaces designed and semi-automatically generated for this special purpose. In this paper, we provide some examples and report on a thorough evaluation to show the relevance of this new approach. (C) 2007 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Computer Science, Software Engineering
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 BALOIAN-TATARYAN, NELSON ANTRANIG Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Breuer, Henning Hombre Waseda Univ - Japón
Waseda University - Japón
3 Luther, Wolfram Hombre Univ Duisburg Essen - Alemania
Universität Duisburg-Essen - Alemania

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 71.43 %
Citas No-identificadas: 28.569999999999993 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 71.43 %
Citas No-identificadas: 28.569999999999993 %

Financiamiento



Fuente
Bundesministerium für Bildung und Forschung
Bundesministerium für Bildung und Frauen
Universities of Duisburg
German ministry BMBF
(Santiago de) Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research and common multi-media software development for different learner communities are being carried out by the authors in the course of a current German-Chilean project funded by the German ministry BMBF and the Universities of Duisburg and (Santiago de) Chile. We thank our anonymous reviewers whose detailed and helpful reports have helped us to improve this paper.
This research and common multi-media software development for different learner communities are being carried out by the authors in the course of a current German-Chilean project funded by the German ministry BMBF and the Universities of Duisburg and (Santiago de) Chile. We thank our anonymous reviewers whose detailed and helpful reports have helped us to improve this paper.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.