Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Medical Students Perception of Current Undergraduate Anatomy Teaching
Indexado
WoS WOS:000476478000007
Scopus SCOPUS_ID:85069962919
SciELO S0717-95022019000300825
DOI 10.4067/S0717-95022019000300825
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Anatomy it is one of the basic sciences in medical schools where it takes part in the first 3 years of the teaching curriculum. Aim of this survey is to explore the perception of medical students in undergraduate level to anatomy teaching in different medical schools and identify the weakness points and area which could help in improvement the teaching process with better outcomes. This is a prospective multi center study, conducted between May 2018 to August 2018 on 313 medical students in their internship year and 6th year of medical school. Questionnaire was sent to students taking into consideration the importance of protecting the students privacy. The questionnaire was developed after thorough review of the literature and its items were chosen following consultation with senior medical colleagues and educationalists. The questionnaire was created using 8-item liker scale so as to enforce an answer and avoid neutral answer. Out of 313 students: 212 were female students (67.7 %) and 101 (32.3 %) were males. 123 students (39.3 %) favored the combination of cadaveric dissection and multimedia as best teaching methods. Most students thought that the classic methods of teaching may not be very helpful in understanding the radiological images and laparoscopic intra-operative views. Most students suggested that engaging surgeons in anatomy teaching may improve their clinical knowledge in Anatomy. Our results showed that the approach of teaching could be improved by including combination of multiple techniques specially cadaveric dissection and multimedia sessions. The results also encouraged medical schools to utilize surgeons more often to teach anatomy.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Anatomy & Morphology
Scopus
Anatomy
SciELO
Biological Sciences
Health Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Tayyem, Raed Hombre Hashemite Univ - Jordania
Hashemite University - Jordania
2 Qandeel, Haitham Hombre Hashemite Univ - Jordania
Hashemite University - Jordania
3 Qsous, Ghaith - King Hussein Canc Ctr - Jordania
King Hussein Cancer Center - Jordania
4 Badran, Darwish - Hashemite Univ - Jordania
Hashemite University - Jordania
5 Bani-Hani, Kamal Hombre Hashemite Univ - Jordania
Hashemite University - Jordania

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 50.0 %
Citas No-identificadas: 50.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 50.0 %
Citas No-identificadas: 50.0 %

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.