Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher's Behavior, Intensity and Effective Time of Physical Education Classes in a Public School: An Approach to Reality
Indexado
WoS WOS:000476657600030
DOI
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



It is recommended that students are engaged at least 50% of their Physical Education (PE) classes in moderate to vigorous physical activity (MVPA). Thus, the objective was to identify the physical activity (PA) level, professor's behavior and effective time of PE classes in a public school in Chile. Through two months, 14 PE classes and three leachers were observed. Observed students were between 6 and 10 years old. Only the classes that lasted 90 minutes and were not run in extreme conditions like rain, intense heat or environmental contamination were analyzed. We evaluated 1) student's PA in percentage of time 2) class contents 3) teacher's participation. Everything was assessed through the system of observation of the time of instruction of the physical condition. The time dedicated to MVPA was 32% or the class. 68% was destined to the free practice. 90.6% the teacher did not promote the effort. The results indicate that the PA was significantly lower than the recommendation and in majority of time the PE teacher did not promote the students' effort.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Retamal-Valderrama, Cristian Hombre Universidad de La Frontera - Chile
2 Delgado-Floody, Pedro Hombre Universidad de La Frontera - Chile
3 Espinoza-Silva, Miguel Hombre Universidad de La Frontera - Chile
4 Jerez-Mayorga, Daniel Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.