Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Methodological playful of aquatica of environmentation in children of 6 to 10 years
Indexado
WoS WOS:000476659700052
DOI
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Study comprising data collection over a period of three consecutive years (2016, 2017, 2018), which shows the progress and improvement in the domain of water content from its initial, elementary and advanced phase. It aims, establish the influence of a methodological proposal for aquatic recreational setting for children from six to ten years. Using the game as a fundamental tool for the development of the teaching and learning of the domain of the contents of swimming The hypothesis of work proposed a setting H1 playful aquatic significantly influences the process of setting in children between six to ten years. H0 a proposal of setting leisure aquatic does not affect significantly the process of setting in children from six to ten years. Procedure method: the design is quasi-experimental, transverse, explorative, character which includes a pre-test (Test-Retest) in a group of subjects. While the control group is composed on. The sample consists of total n = 76 children. Results: these allow to determine that there is a progressive increase in the percentage of achievement of mastery of content in the practice of swimming It is possible to establish changes in the behavior of the conduct of the subject, such as participation, autonomy, tolerance, among others, it is possible to determine, ultimately, that the use of activities shows progressive advances during the development process of teaching and learning in the domain of water content. As a result, it is possible to establish that the methodology is useful in the stages of formation, where motivation, as pleasure-seeking through the application of attractive activities lasting over time in children it is important participants.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Saldias Lizama, Nicolas David Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
2 Gonzalez Orb, Marcelo Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
3 Caro Orellana, Daniel Sammy Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
4 Guzman Gonzalez, Daniela Alejandra Mujer Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
5 Jerez Pena, Sebastian Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
6 Lobos Gonzalez, Manuel Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.