Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Using school scholarships to estimate the effect of private education on the academic achievement of low-income students in Chile
Indexado
WoS WOS:000266864900009
Scopus SCOPUS_ID:67349233088
DOI 10.1016/J.ECONEDUREV.2008.03.005
Año 2009
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper estimates the impact of private education on the academic achievement of low-income students in Chile. To deal with selection bias, we use propensity score matching to compare the test scores of reduced-fee paying, low-income students in fee-charging private voucher schools to those of similar students in public schools and free private voucher schools. Our results reveal that students in fee-charging private voucher schools score slightly higher than students in public schools. The difference in standardized test scores is approximately 10 points, a test score gain of 0.2 standard deviations. We find no difference in the academic achievement of students in the fee-charging private voucher treatment group relative to their Counterparts in free private voucher schools. (C) 2008 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Economics
Scopus
Economics And Econometrics
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Anand, Priyanka Mujer YALE UNIV - Estados Unidos
Yale University - Estados Unidos
2 MIZALA-SALCES, ALEJANDRA CRISTINA Mujer Universidad de Chile - Chile
3 REPETTO-LISBOA, ANDREA ISABEL Mujer Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 40.74 %
Citas No-identificadas: 59.26 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 40.74 %
Citas No-identificadas: 59.26 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
PBCT-CONICYT
US-UK Fulbright Commission

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We thank two referees, our editor Dan Goldhaber, Joe Altonji, Josh Angrist, Felipe Balmaceda, Raphael Bergoeing, Dante Contreras, Gregory Elacqua, Eduardo Fajnzylber, Miguel Fuentes, Andrés Gomez-Lobo, Alan Krueger, Oscar Landerretche, Victor Lavy, Fernanda Melis, Javier Nuñez, Walter Oliva, Claudio Sapelli, Miguel Urquiola, Sergio Urzúa, and participants at the 2005 Econometric Society World Congress; the Conference on Educational Choice in Comparative Perspective at Princeton University; the Center for Applied Economics and the Economics Department of the University of Chile, the Economics Institute of the Catholic University of Chile, the Central Bank of Chile and the 2006 Meetings of the Chilean Economics Society for comments and suggestions. We also thank Luis Bendezú, Paola Bordón and Bernardo Lara who provided valuable assistance. We are grateful to the SIMCE office at Chile's Ministry of Education for providing us with the data. Funding from Fondecyt (#1050488 and #1070316), the Fulbright Commission and PBCT-CONICYT Project CIE-05 is gratefully acknowledged. The authors bear sole responsibility for the views expressed in the paper.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.