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Optimal Auctions Capturing Constraints in Sponsored Search
Indexado
WoS WOS:000268031100015
DOI
Año 2009
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Most sponsored search auctions use the Generalized Second Price (GSP) rule. Given the GSP rule, they try to give an optimal allocation, an easy task when the only need is to allocate ads to slots. However, when other practical conditions must be fulfilled -such as budget constraints, exploration of the performance of new ads, etc.- optimal allocations are hard to obtain. We provide a method to optimally allocate ads to slots under the practical conditions mentioned above. Our auctions are stochastic, and can be applied in tandem with different pricing rules, among which we highlight two: an intuitive generalization of GSP and VCG payments.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
Theoretical Computer Science
SciELO
Sin Disciplinas

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Feuerstein, Esteban Hombre UNIV BUENOS AIRES - Argentina
2 Heiber, Pablo Ariel Hombre UNIV BUENOS AIRES - Argentina
3 Lopez-Rosenfeld, Matias Hombre UNIV BUENOS AIRES - Argentina
4 Mydlarz, Marcelo Hombre Yahoo Res - Chile
5 Goldberg, AV -
6 Zhou, Y -

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Financiamiento



Fuente
UBACyT
Yahoo! Research Alliance Grant

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Agradecimientos



Agradecimiento
This research was funded by a Yahoo! Research Alliance Grant, and in UBACYT part by project X436 Algoritmos de selecci on y asignaci on y mecanismos de pago para la publicidad online en Internet.

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