Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Contribution of teacher knowledge to student knowledge of mathematics
Indexado
WoS WOS:000478750800001
Scopus SCOPUS_ID:85072168183
DOI 10.1080/11356405.2019.1630956
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this study is to establish to what extent teachers' knowledge, in association with school socioeconomic level, students' previous knowledge and level of mathematical knowledge achieved in school contribute to the knowledge that fourth-grade students reach in conceptualizing fractions. Information was obtained from 328 fourth-grade students of nine schools and their respective mathematics teachers. The results show that the 77% of variability observed in the conceptualization of fractions could be attributed to student-level variables, while the remaining 23% would be attributable to school-level variables. On the other hand, 38% of the intra-school variance could be explained by students' previous knowledge, and virtually all the between-schools variance would be explained by the academic level of the school or, in 32% of cases, by the socioeconomic status of the school. Teacher knowledge, alone or in combination with other factors, accounts for about 10%, with a significance of 10%.

Revista



Revista ISSN
Cultura Y Educacion 1135-6405

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Olfos, Raimundo Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Rodriguez, Palmenia - Universidad de la Serena - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CONICYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
National Doctorate
CONICYT a traves del Proyecto FONDECYT
Doctorado Nacional

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
CONICYT through Project FONDECYT No 1171076, and National Doctorate 2015-21151548. /A CONICYT a traves del Proyecto FONDECYT No 1171076, y Doctorado Nacional 2015-21151548.
CONICYT through Project FONDECYT N° 1171076, and National Doctorate 2015-21151548. / A CONICYT a través del Proyecto FONDECYT N° 1171076, y Doctorado Nacional 2015-21151548.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.