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A branch-and-price algorithm for the Vehicle Routing Problem with Deliveries, Selective Pickups and Time Windows
Indexado
WoS WOS:000277873300007
Scopus SCOPUS_ID:77950368835
DOI 10.1016/J.EJOR.2010.02.037
Año 2010
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the Vehicle Routing Problem with Deliveries, Selective Pickups and Time Windows, the set of customers is the union of delivery customers and pickup customers. A fleet of identical capacitated vehicles based at the depot must perform all deliveries and profitable pickups while respecting time windows. The objective is to minimize routing costs, minus the revenue associated with the pickups. Five variants of the problem are considered according to the order imposed on deliveries and pickups. An exact branch-and-price algorithm is developed for the problem. Computational results are reported for instances containing up to 100 customers. (C) 2010 Elsevier B.V. All rights reserved.

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Disciplinas de Investigación



WOS
Operations Research & Management Science
Scopus
Computer Science (All)
Management Science And Operations Research
Modeling And Simulation
Information Systems And Management
SciELO
Sin Disciplinas

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gutierrez-Jarpa, Gabriel Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
2 Desaulniers, Guy - Ecole Polytech - Canadá
Groupe d'études et de recherche en analyse des décisions GERAD - Canadá
Groupe d'études et de Recherche en Analyse des Décisions - Canadá
3 Laporte, Gilbert Hombre CIRRELT - Canadá
HEC Montreal 3000 - Canadá
HEC Montreal - Canadá
4 MARIANOV-KLUGE, VLADIMIR Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

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Origen de Citas Identificadas



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Citas Identificadas: 3.17 %
Citas No-identificadas: 96.83 %

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Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 3.17 %
Citas No-identificadas: 96.83 %

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada
Fondo Nacional de Desarrollo Científico, Tecnológico y de Innovación Tecnológica
Luonnontieteiden ja Tekniikan Tutkimuksen Toimikunta
Instituto Milenio
Canadian Natural Sciences and Engineering Research Council
Instituto Milenio en Inmunología e Inmunoterapia
GSEP

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was partly funded by the Canadian Natural Sciences and Engineering Research Council under grants 157935-07 and 39682-05, by FONDECYT grant 1070741, Institut Milenio "Complex Engineering Systems", and by the GSEP program of the Canadian bureau for International Education. This support is gratefully acknowledged. Thanks are due to the referees for their valuable comments.
This work was partly funded by the Canadian Natural Sciences and Engineering Research Council under grants 157935-07 and 39682-05 , by FONDECYT grant 1070741 , Instituto Milenio “Complex Engineering Systems”, and by the GSEP program of the Canadian bureau for International Education. This support is gratefully acknowledged. Thanks are due to the referees for their valuable comments.

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