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Restating modal investment priority with an improved model for public transport analysis
Indexado
WoS WOS:000280344400025
Scopus SCOPUS_ID:77954310808
DOI 10.1016/J.TRE.2010.01.008
Año 2010
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



We compare analytically and numerically the optimised performance of different urban public transport modes for three objectives: total cost minimisation, profit maximisation, and welfare maximisation. We find that under optimal operation, buses provide lower waiting time and operator costs, therefore the only possible advantage for rail is providing a lower in-vehicle time cost if trains are faster. Using Australian data, we found that bus rapid transit provides a lower total cost, higher profit and welfare, up to their capacity. Introducing passengers dislike of crowding and train-specific attraction elements might make Heavy Rail the most cost effective mode for high levels of demand. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.

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Disciplinas de Investigación



WOS
Engineering, Civil
Economics
Transportation
Operations Research & Management Science
Transportation Science & Technology
Scopus
Civil And Structural Engineering
Business And International Management
Transportation
SciELO
Sin Disciplinas

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 TIRACHINI-HERNANDEZ, ALEJANDRO ANDRES Hombre UNIV SYDNEY - Australia
The University of Sydney - Australia
2 Hensher, David Hombre UNIV SYDNEY - Australia
The University of Sydney - Australia
3 JARA-DIAZ, SERGIO RODOLFO Hombre Universidad de Chile - Chile

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Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 19.05 %
Citas No-identificadas: 80.95 %

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Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 19.05 %
Citas No-identificadas: 80.95 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondecyt, Chile
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Instituto de Sistemas Complejos de Ingeniería
Institute for Complex Engineering Systems
ITLS

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was partially financed by Fondecyt, Chile, Grant 1080140, the Institute for Complex Engineering Systems, Grants ICM: P-05-004-F and CONICYT: FB016, and ITLS. The valuable comments of the referees have helped us improving the paper substantially. Remaining limitations are of course our responsibility.
This research was partially financed by Fondecyt, Chile , Grant 1080140 , the Institute for Complex Engineering Systems, Grants ICM: P-05-004-F and CONICYT: FBO16, and ITLS. The valuable comments of the referees have helped us improving the paper substantially. Remaining limitations are of course our responsibility.

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